Wednesday, February 16, 2011

..:: hidup berkerja ::..

hi all... again today i'm writing for you guys..buat keje mcm hampeh arini...kt opis rasa cm sampah, ngntuk tahap kuda kepang, pastu tekanan plak wat keje cm robot...buat bende sama je...aku da naik fedup...aku udah buhsan weih...rasa cm someday, nk berkerja sendiri la...hmmm...byk da plan sebenarnye...tp xkesampaian lagi...byk gile...rasa nk blaja tu, blaja ni...nk buat tu, buat ni...tp nape aku duduk kt opis ni lagi?? nape aku masih berkerja macam robot kt sini...sedangkan aku dah boleh mulakan hidup baru..tp aku tetap duduk sini...aku rasa mungkin sebab aku xsedia lagi...aku masih nk mencari pengalaman..aku pecaya aku masih lom sedia...hmmm..xpe..tunggu la masa nnti...aku akan mencari hidup baru...aku akan cari duit sungguh2, aku akan buat cara aku sndiri...hmmm..aku terpikir, keje government? aku terpikir, keje swasta? ntah la..mana2 boleh jnji aku cari kerja yg halal...tp jauh kt sudut hati ni...aku nk bisnesssssss...aku nk baut sungguh...tp aku belum mampu utk memodalkan nye...aku da cube cari duit...skang ni keje gaji 5k-6k...tp masih rasa xcukup walaupun aku hanya sara diri aku..ape agak nye aku buat ngn duit ni...xpenah yg cukup...dulu masa blaja...300-400 sebulan da cukup dah sgt....ni eh, da keje, gaji 5-6 ribu pon masih xcukup...kat sini aku dpt simpulkan kalau gaji ko sejuta sebulan pon agaknye masih xcukup...hmmm...mungkin sebab perbelanjaan..mungkin sebab status hidup...yela, kalau ko keje goment yg bergaji 2000, ko mesti beli hp yg berharga 1000...kalau ko kerja swasta yg bergaji 4000, ko mesti beli henpon yg berhrga 2000...betol x?? jadi kt sini nmpak la keseimbangan nye...cume bile gaji ko kurang, kurang la sket ape ko dpt...hmmm..bile aku pikir hidup aku susa, aku terpikir, cmne plak oang yg bergaji 2k, 1k tu...kt sini dpt la kite simpulkan, ape pon rezeki yg tuhan bg ni, kite kena bersyukur....huhuu..tuhan tu maha kaya...ari ni mungkin dia bg ko seguni beras, tp esok atau lusa, aku jamin dia boleh bg ko seguni emas....tu maha kaya...mahaaaaa....xde sape dpt lawan beb..hmm..ntah la..aku serah kan pada takdir...aku ni kalau tgok betul2, tuhan bg semua yg terbaik...tp aku selalu tolak, dan aku amek yg kedua terbaik...kenapa ek...hmmm..aku pelik...pelik...dpt universiti terbaik kt mesia, aku tolak...aku amek universiti yg kurang sket baik...dpt kerja baik, aku tolak, aku amek yg kedua baik..awek? pon sama...tolak sana, tolak sini...aku xtau mana yg baik utk aku...aku masih lagi mencari...mungkin nnti, aku kn ketemu...tp, teman tp mesra, ramai...bile tah nk dpt yg betul2 steady...kalau yg penah ade, pon asek gado je siang mlm..aku xtau la..aku letih..bile tah aku nk dpt ape aku nk...kadang2 ape tuhan bg, itu la yg terbaik...ape yg kite nk tu, xsemestinye baik utk kite...jadi, korang, please la bersabar...nnti smpai masa kita jumpa ape yg kite inginkan...oke...sekian...
salamX

No comments:

Post a Comment

ZoN-maUt COpyRight All Right reserved.